חדש! הצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים והצעות מיוחדות. לחץ כאן

דביק: תשובות לשאלות נפוצות

אוף, משהו לא עובד? זה המקום לשאול. מטרת הפורום היא לעזור בפיתרון תקלות ותמיכה טכנית בקורסים.
חוקי הפורום
מטרת הפורום היא לעזור בפיתרון תקלות ותמיכה טכנית בקורסים.

נא לציין את מערכת ההפעלה שם וגרסת התוכנה ואם רלוונטי סוג הקובץ (לדוגמה: מערכת Windows 10, פרמייר פרו CC 2018, פורמט mp4, קידוד H.264).
מומלץ להוסיף מידע זה לחתימתכם כך שיופיע בכל הודעה שאתם משאירים (לוח בקרה למשתמש -> פרופיל -> חתימה אישית).
אין לדבר על פעילויות בלתי חוקיות כולל הורדה או פריצה של תוכנות. נא לכתוב משפטים שלמים ומנוסחים היטב כדי להקל על מתן תשובות בפורום. פרסום מודעות בהודעה יגרום למחיקתה ומחיקת המשתמש.
ככל שיהיה יותר מידע בהודעה כך יקל עלינו לענות. במקרים בהם זה רלוונטי, מומלץ לצרף צילום מסך של התקלה. נא לא לפתוח שרשורים כפולים באותו נושא או בפורומים נוספים.

תמיכה טכנית רשמית מחברת Adobe ופתרון בעיות רישוי אפשר לקבל בטלפון: 1-809-344-217 או ישירות דרך חשבון המשתמש באתר החברה.

דביק: תשובות לשאלות נפוצות

הודעהעל ידי ערן שטרן » 06 אפריל 2018 14

לפניכם סיכום שאלות ותשובות נפוצות:

איך אני פונה לשירות הלקוחות של Adobe?
גלשו לעמוד התמיכה הרשמי הרשמו עם פרטי חשבונכם, בחרו את התוכנה המתאימה המשיכו לשלב השני ובחרו את סוג התמיכה. אם לא מצאתם תשובה במאגר, לחצו על הכפתור הכחול שנקרא: Show me my contact options בהמשך העמוד בחרו את אופציית הצ׳אט והקלידו את הודעתכם (יש לכתוב באנגלית). לאדובי יש כלי אבחון מתקדמים והם מצליחים לפתור את התקלות מרחוק ביעילות.

היכן אפשר למצוא את המדריכים שפורסמו באתר הקודם?
שווה להרשם לערוץ היוטיוב או ערוץ הוימאו של האתר, שם קיים כל התוכן שפורסם במהלך השנים.

מתקבלת שגיאה בעת חילוץ קובצי ההורדה של הקורסים:
1. יש לודא שגודל קובץ ה-zip זהה למה שרשום במייל
2. לנסות לחלץ עם מערכת ההפעלה (קליק ימין על הקובץ ובחירת Extract All)
3. לנסות לחלץ עם תוכנת WinZip

איזה מחשב מומלץ לקנות?
אין סוף למפרט מחשב, תמיד יהיה חדש יותר, חזק יותר והטכנולוגיה רק ממשיכה ומשתפרת.
הנה מספר אלמנטים שכדאי לשים לב אליהם, מבלי להכנס לענייני תקציב.
מעבד מהיר ככל שניתן - עדיף i7 ומעלה. ככל שהמעבד חזק, זמני החישוב יהיו מהירים יותר.
כרטיס מסך - רצוי לעבוד עם כרטיסי מסך שתומכים בהאצת חומרה.
זיכרון RAM - עדיפות לכמה שיותר - מומלץ לפחות 16 ג״ב והחל מ-32 ג״ב יורגש שיפור מהותי.
דיסק מהיר מסוג SSD עבור מערכת ההפעלה - בנוסף מערך דיסקים צלובים RAID עבור חומרי הגלם והקבצים הזמניים. 
ספק כח - 850W או יותר ומארז עם מערכת איוורור טובה.
המלצות למחשב לתוכנת אפטר אפקטס

דרישות סף לתוכנות Adobe
פרמייר פרו
אפטר אפקטס
פוטושופ
אילוסטרטור

אין אפשרות לפתוח את הפרויקטים בקורס פרמייר פרו
ככל הנראה הגרסה האחרונה של התוכנה אינה מותקנת אצלך במחשב.
יש לשנמך את הקבצים בעזרת האתר הזה: https://goo.gl/rDGuhK ולאחר מכן להעביר את הקבצים לאותה תקייה בהם נמצאים הפרויקטים המקורים ואז לפתוח שוב. תתקבל הודעה שעליכם לשמור את הפרויקט מחדש תחת שם חדש (בדרך כל בתוספת הספרה 1 בסוף).
הסבר נוסף קיים בשיעור השני והשישי בקורס ״שימוש בקובצי התרגול״ ו״תמיכה טכנית״

שגיאות בפרמייר פרו כגון:
תבניות חסרות בחלון Sequence
תקלות בעבודה עם קובצי MTS
הודעות שגיאה בנוסח: The Project contained a sequence that could not be opened וכיוב׳

הצעות לפתרון:
1. הפעלה מחדש של המקודדים על ידי ביטול רישיון התוכנה (Help > Deactivate), ואז הפעלתו מחדש. הוראות נוספות אפשר לקרוא כאן: http://goo.gl/KBHpnx
2. נסו לייבא דרך פאנל Media Browser. וודאו שהעתקתם את כל תכולת כרטיס הזיכרון מבלי לשנות מאומה במבנה הקבצים.
3. מקודדי דולבי אינם נכללים בגרסאות החדשות של CC. כדי להתקין את המקודדים יש לעקוב אחר ההוראות כאן: https://goo.gl/VAEK1M
המלצה: אם אתם משתמשים במצלמה שמקליטה בפורמט AVCHD או MTS, בידקו שהמצלמה מוגדרת על סאונד סטריאופוני ולא AC3.
בהנחה שאין לכם צורך במיקס היקפי 5.1 אין טעם בהקלטת סאונד בפורמט זה.

בעת ייבוא חומרים לאפטר אפקטס או פרמייר פרו מתקבלת שגיאה: could not convert unicode characters 
ככל הנראה הנתיב או שם הקובץ בעברית. יש לשנות לאנגלית ולייבא שוב. התקלה הזו טופלה בגרסאות CC2017 ומעלה של התוכנה.

בעת ייצוא קובץ דרך פרמייר פרו או מדיה אנקודר מתקבלת שגיאה
1. עדיף שלא יהיו נתיבים או שמות בעברית לקבצים. יש לשנות את מיקום ושם הקובץ לאנגלית, להחליף עם הקובץ ששמו מופיע בהודעה ולחשב שוב.
2. נסו לחשב ללא האצת חומרה, כלומר לשנות בעדיפויות הפרויקט לMercury Playback Engine Software Only
3. נסו לשלוח את החישוב לתוכנת Media Encoder על ידי לחיצה על כפתור Queue בחלון Export
4. נסו למחוק את זכרון המטמון Cache בעדיפויות התוכנה
5. חשבו את כל המעברים והאפקטים בפרמייר פרו (גם אם הקו למעלה צהוב) ובעת החישוב בקשו להשתמש בקבצים המחושבים Use Render Files.

כאשר פותחים פרוייקט מתקבלת שגיאה: mov file is damaged or unsupported 
התמיכה בחלק מהמקודדים של QuickTime הוסרה בגרסת 2018 ולכן יש צורך להמיר את הקובץ לפני היבוא. מידע נוסף קיים כאן: https://goo.gl/xdv5Xp

הרחבת Mini Bridge לא מופיעה בתוכנת פוטושופ בגרסת הענן
הרחבת מיני ברדיג׳ הורדה מהתוכנה בגרסת הענן החל ממהדורת 2014. נושא זה עודכן גם בקורס פוטושופ.
אפשר לקרוא עוד כאן: https://goo.gl/dbwL0V כדי לקבל את הפונקציונלית של הרחבה זו ניתן להעזר בפקודת ...Browse in Bridge תחת תפריט File.

מחולל הכותרות Title אינו מופיע בפרמייר פרו (בחלון הפרויקט באייקון הדף)
נמליץ לצפות בשיעור שנקרא ״מבוא לכלי הכותרות״ בפרק עיצוב וכותרות בקורס פרמייר פרו בחלק השני של הקורס.
הגרסאות החדשות של התוכנה כוללות את כלי הכותרות הישן, שנקרא Legacy Title אותו מפעילים תחת תפריט File.
אם אינך רוצה ללמוד על כלי זה אפשר לדלג עשרה שיעורים קדימה ולהמשיך לשיעור ״כתוביות תרגום בעברית״, החל מסרטון זה קיים כיסוי רחב לכלי הטקסט החדשים.
כל עוד אדובי כוללים את שני כלי הטקסט בתוכנה, הגיוני להסביר עליהם ולכן שיעורים אלו קיימים בקורס.

האייקונים בתוכנת אדובי מוצגים בגודל קְטַנְטָן במסכים ברזולוציה גבוהה 
יש לעקוב אחר העצות כאן: https://goo.gl/uk1Zh8.

קבצים שחושבו בפורמט QuickTime בקידוד GoPro Cineform לא עובדים מחוץ לתוכנות אדובי. מה לעשות?
ניתן לצפות דרך נגן VLC אבל חשוב להתקין את המקודד המתאים מהכתובת הזו: http://goo.gl/mLgnxV

דיווח על באג בתוכנה או בקשה לתוספת:
http://www.adobe.ly/BugReport
ערן שטרן
Forum Admin
 
הודעות: 3562
הצטרף: 17 נובמבר 2009 18
מיקום: רמת גן

חזור אל תמיכה טכנית

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 5 אורחים

cron